måndag 30 juni 2008

Bröllop!

I helgen var det bröllop!!! Vilken underbar helg!! Här kommer det lite bilder!!










Axel och jag började med att på Torsdagen åka tåg till Rättvik. Det gick jättebra! Så nu har vi gjort det oxå! Tuva åkte bil med mormor och morfar det gick oxå jättebra. Sen på fredagen var det dax för dukning och annat styr som ska fixas inför ett bröllop. Men tostmaster paret Lina och Erik har varit helt underbara snacka om att ha koll på grejorna. Sen tog systeryster och jag en sväng förbi blomsteraffären för att kika på buketten och det var tur för floristen hade stoppat i blommor som Carro inte ville ha. När Carro på pekade det blev hon tjurig men men det är ju kunden som har rätt. På kvällen prov snörade vi klänningen.... Första försöket gick på 13 min andra på 11 min så nu visste vi ungefär hur lång tid det tog.
Sen blev det dax för den stora dagen! Jag var med syster hos frisören, var hennes alltiallo fixade lunch hällde upp kaffe mm. Sen blev det smink, då passade jag på att åka hem och duscha innan det var dax för påklädning av klänningen. Givetvis så blev det fel första gången.... och tiden tickade men vi hann lagom till fotograferingen.
Sen var det dax att bege sig hem till familjen för påklädning.
I kyrkan var det jätte fint! En annorlunda vigsel. Jätte bra!! Och Tuva var jätte duktig och gick med in och stod med framme under hela tiden!! Det hade vi inte trott!

1 kommentar:

cissi sa...

Vad kul med bilder!! Vad vacker hon var Carro! Och Tuva oxå! Allt verkar ha gått bra.

Vad kul att se bilden på tuva och lars... Där syns det tydligt att hon har hans ögon(Jag vet lars att du har dina kvar :)) Jag såg ett kort hos mamma i helgen från när du var liten och var på kalas hos oss. Tuva och du var så lika, du var typ i hennes ålder men då sa jag att hon har nog lars ögon. Och det fick jag bevis på nu... Ha ha!