söndag 10 augusti 2008

4 månader!!

Igår "fyllde" Axel 4 månader. Gud vad tiden går.... Idag har Axel och Lars namnsdag!! GRATTIS!!

I helgen har vi haft besök av Lars kollegor, Jocke och Peter med familjer. Dom har campat på vår tomt. Igår var vi först en sväng på alv innan det blev grillníng här hemma. Lite skillnad att vara 13 pers än 4 som vi är vana vid. Så idag har vi bara tagit det lugnt och kikat lite på OS.

Annars har veckan varit lugn vi skulle ha åkt till Jocke och Maria på ön. Men eftersom dom varnade för regn och storm så stannade vi alla hemma. Så det blev middag och kort spel hemma hos dom istället! Trevligt.

Sen fick vi natt gäster ons-tors då Ea, Eva och Noah kom på besök efter att ha varit på Kolmården i 2 dagar. Innan dom åkte hem var det dax för alv. Så torsdags förmiddagen spenderade vi på alv. På kvällen provade jag på Yoga. Linda som ska köra yogan i höst ville ha lite försöks kaniner så då ställde jag upp. Det är ju en annorlunda träning. Men lite känns det ju i kroppen efter. Men jag tror inte det är något för mig. Annars längtar jag nu till att träning ska dra igång för nu är jag sugen!! Lars och jag skulle ju börja våra nya liv i måndags. Första dagarna gick bra sen har vi ju haft gäster och då vill man ju festa till det lite. Får försöka ta nya tag denna vecka! Annars får det väl bli att skriva in sig på viktväktarna igen.....

Provade en ny "grogg". Hästspark heter den. Var riktigt god och jag kan tänka mig att den är god en varm sommar dag.... Men igår var det ju inte direkt någon sommar dag....

I veckan ska vi försöka ta oss till Eskilstuna. Tänkte åka till deras djurpark! Kan ju vara kul att göra något på Lars semester!

5 kommentarer:

Marlene =) sa...

Hej! Tänkte bara fråga vad du ska träna för något i höst? Jag börjar på xtravaganza diet imorgon, håll tummarna för att det går bra. Nu i början ska jag bara ta promenader men sen måste jag ju träna nåt annat, så jag tänkte kolla vad du tränar..../Marlene

Anonym sa...

Spännande det lät med yoga, det ska vara ett pass på friskisschemat va? Är så sugen på att börja träna nu, och senare vara värd igen. Rickard har ju visserligen brandjour var tredje vecka men det får lösas med barnvakt på ngt sätt. Hoppas ni haft en bra helg! /Ann-Sofie

Josse sa...

Hoppas det går bra för dig på xtravaganza! Jag får väl se hur det går för mig... Men pulver är ju så svårt när Tuva måste ha riktig mat! Men det är ju bara en undan flykt.... Eftersom jag är värdansvarig på Friskis tränar jag ju där! Ska försöka köra skivstången nu i höst. Sen ska jag nog träna dom passen som är i Södra Vi onsdag/söndag! Om barnvakt finnes!!!

Josse sa...

Ja yoga kommer det vara på onsdagar 19.15! Denna termin ska vi köra med att man inte behöver byta när man inte kan. Så om du vill bli värd så är det inga problem att lösa!!

Anonym sa...

Det låter lovande. Är kul att vara värd, och sedan är det bra att det blir att man kommer iväg på träning som man kanske annars inte "orkar" gå på vissa gånger. Värdplatserna i Södra Vi är eftertraktade va? Annars vore det, de ultimata. :-)