måndag 4 augusti 2008

Oj vilken dag!!

Det började med att det var bök och stök imorse ingen av barnen ville sova samtidigt... Men men så är det ju ibland! Efter frukost var det dax för Bvc. Lilleman väger nu 7,1 kg och är 65 lång. Gud vad han växer! Idag har han fått smaka gröt. (Bilder kommer en annan dag). Sen åkte vi till Carlenskogs för att köpa lite list och rundstav, för jag har ju fått för mig att sy hissrullgardiner till altanen. Tuva ville inte följa med in så hon satt kvar i bilen. Vi var ute och tittade till henne ett par gånger men när jag kommer ut och vi ska åka vidare och handla mera saker. Så är hon jätte ledsen! Hon har kissat! Det hade ju inte jag en tanke på att hon kanske kunde bli kissnödig. Men nu vet vi det till nästa gång! Så det var hem och tvätta bilstol!!

Sen ville Lars skära till mattan på altanen men det tyckte jag var onödigt att göra idag, för jag ville ju börja med mina gardiner. Men som tur var gjorde han det ändå och märkte att det hade regnat in!! Så det var bara att riva upp panelen och se vart vattnet kom ifrån. Han märkte att det ko in mellan plåten och listen som fönstren går i... Det skulle visst ha varit silikon emellan... Så nu har vi plast uppspikat utanför fönstret för det har ju regnat lite idag....

Men tillslut ikväll blev jag klar med en hiss gardin (bara 3 kvar...!!) Det blev jätte bra. Fotobevis kommer en annan dag!

Inga kommentarer: