lördag 16 augusti 2008

Eskilstuna + Stockholm!

I onsdags gav vi oss ut på vår lilla tripp. Vi hade bestämt att prova Zoo i Eskilstuna. Vi tyckte vi skulle sova på hotell så vi åkte på eftermiddagen för att sedan gå på zoo på torsdagen. Vi bodde på Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell. Ett jätte mysigt litet hotell mitt i Eskilstuna. Där ifrån var det gång avstånd till ett äventyrs badland. Så vi bestämde att Lars och Tuva skulle bada och jag och Axel skulle titta på. Men eftersom jag inte var om bytt så fick jag bara vara på läktaren på andra sidan simhallen. Så då gick jag en sväng på stan istället.... Inte mig emot.

Sen begav vi oss tillbaka till hotellet för att äta kvällsbuffe som ingick. Sen var vi alla trötta så vi somnade nästa på stört. I alla fall jag.... Tuva hade visst somnat en stund efter mig. Andra natten utan nappen och inga problem. Hon är så duktig. Sen vaknade hon till vid 2 tiden så jag ficka byta min sköna Hästensäng till en bäddsoffa... Men det gick bra det oxå!!

Efter zoo (som jag skriver om i ett annat inlägg) undrade Lars om vi var tvungna att åka hem. Eller om vi skulle åka vidare. Frågan var bara vart. Då kom jag på att Nicklas skulle gå högvakt på slottet med vaktavlösning på fredagen. Så då bestämde vi att Stockholm får det bli! Så efter lite inköp av kläder åkte vi vidare... Det var nämligen så att jag brukar alltid få skit för att jag packar för mycket kläder när vi ska åka någonstans... Så då tänkte jag att denna gång sak jag packa snålt! Jag hade klarat mig om vi hade åkt hem.. Så vi fick shoppa lite kläder inte mig emot!!!

När vi var på väg till Stockholm kom jag på att Lars syster Lill var där på gospel. Så vi slog henne en signal så vi hann träffas en sväng på kvällen i Gustav Adolfs Park där det var en konsert sen gick vi och käkade china mat tillsammans. Dom bodde på Zinkensdamm och vi bodde oxå på söder. På Clarion Hotel Stockholm. Det var smidigt att åka tunnelbana. Men fy f**n för alla ofrächa hissar som luktade som att dom använt dom som toaletter. Men när man har vagn så måste man ju använda dom.

På fredagen blev det en tur till slottet för vaktavlösning innan vi begav oss hemåt!

Nu ska jag se på lite Speedway, Lars är där. Så bilder blir det en annan dag!!

Inga kommentarer: