måndag 25 augusti 2008

Tiden tickar fort!!

Då har det gått en vecka sedan jag skrev och vi är tillbaka i vardagen igen.... Det har väl inte hänt speciellt mycket sen sist. Det har varit kalas för Ebba som fyllt 5 år. Tuva har varit alldeles själv på barnkalas det tyckte hon var spännande jag skulle lämna och pappa och Axel skulle hämta. Det hade gått jättebra! Sen har jag hunnit att sy klart mina hissgardiner på altanen så det kan vi stryka från att göra listan...

Idag har vi varit en sväng i lekparken med Jennifer, Otto och Malte. Alltid lika trevligt och som vi sa när dagen börjar vid kl 6. Så måste man ju hitta på att träffa någon! För annars blir det väldigt låååångt till kvällen.
Imorgon ska vi ta en sväng till Alv för dom stänger ju på Söndag. Annars är det dax för dop i helgen. Men det känns som att detta dop bara kommer att ""bli som det blir"" Till Tuva var det planering in i minsta detalj. Men det kanske är så med andra barnet att det bara rullar på... Simon ska i alla fall fixa maten och mamma ska baka tårta och Farmor Lillie-Britt ska baka solkenskaka. Så det blir kanon.

Annars har jag ju åter igen tagit tag i mitt liv och blivit nyttig. Har sen i torsdags gått ner 2,5 kg. Så nu är det bara att hänga i. Jag har inte tänkt skriva in mig på VV utan ska försöka själv. Så då tänkte jag att om jag skriver här hur det går så får jag ju skämmas om jag syndar.... Så om ni undra varför jag skriver hur det går så är det för min egen skull!! Nu har ju Friskis dragit igång igen så nu är det träning som gäller. Mamma och Pappa har varit barnvakt i kväll för jag har suttit på Friskis och skrivit kort. Men kidsen hade skött sig utmärkt. Alltid skönt när den fungerar!!

Nu är det Tv soffan som gäller ska se slutet på Slott och Koja, tur man kan spola tillbaka nu när jag blev sittande här! Jag vill oxå göra om mitt/vårt kök!!!

Inga kommentarer: