onsdag 5 november 2008

Nattmålen borta?!?!

Det är frågan! Ska inte Axel äta på nätterna längre. Sen i fredags har han sovit hela nätterna tills klockan är halv 6 -6 och då ätit välling. I morse fick han ingen och är ändå lika glad! Vi kan ju hoppas på det! Att han vaknar tidigt gör ju egentligen inget för Tuva vaknar ju oxå då!! Så då åker Tvn på så mamma får sova.....
I helgen blev det en tur till Höstmarknaden på Alv. Marknad är väl synd att kalla den, finns inte så mycket hantverkare längre. Men det blev lite lek och fika iallafall. Tuva var inte alls intresserad av Pippi och Emil och de andra skådespelarna.

Här ramlar hon ner från Inte stöta marken banan!

Igår fick jag för mig att jag skulle måla om i hallen i källaren. Gav mig ut i garaget och hittade en burk med färg! Började ta bort listerna och då känner jag att det luktar fukt/mögel. Men då bara på ett ställe så jag tänker det är väl ingen fara. Men när jag kommer tillbaka för att tejpa luktar det verkligen över allt. Så igår kväll rev jag upp golvet. Det var ju inte direkt tanken att det skulle ske nu. Men men nått måste ju göras. Vi kan hoppas på att det bara varit för tätt under golvet och inga ventilerade lister.... I värsta fall är det väl trösklarna som ligger i betongen som är fuktiga.... Alltid ska det vara något strul! Varför bytte vi inte detta golv när vi gjorde det andra.... Lätt att vara efter klok!

Inga kommentarer: