tisdag 9 december 2008

Tisdag!

Jaha då var snart tisdagen gången...

Sitter här och väntar på att mor och far ska komma förbi. Hoppas på att de kommer snart, så dom hinner vara barnvakt så jag kan få åka och träna ikväll!! För resten av veckan har jag ingen barnvakt. Tycker inte det är så roligt att lämna familjen på fredagskvällen för att träna.

Sen har jag planer på att åka till Halmstad på söndag, när Lars ger sig iväg på jobb.... Räknar med att vara kvar till ons/tors (om jag får....) Så då blir det ingen träning då heller... Om man inte får ha stora barn med på deras mamma/barnjympa, såg att de hade det på måndagen! Kanske vi kan testa. Känner att jag kommit in i ett bra tränings stim... Bäst att hålla i!! Man kan ju var lite onyttigare då..... Nog om träning!!

Idag har vi varit en sväng på stan med Maria och Stella. Och var då givetvis tvungna att gå och fika, jag tror Tuva förknippar Maria med fika.... :-)

Nu kommer det en galen kille kasande här.... Han har varit inne på lekrummet och lekt!! Kan nog säga att han kryper, när han inte har bråttom....

Vi har tänkt att fixa iordning på Tuvas gamla rum så det blir ett lek/pyssel rum. Just nu har hon matbordet som pysselhörna... Jag tänkte om man fixar barstolar och ett högre bord så tar det ett tag innan lilleman når dit........ Vet några som har barstolar som inte används....

Annars är det lugnt här i huset, ingen julstress. Känns som vi har allt under kontroll. Vi får väl sätta oss ner och kolla igenom vad vi har för julklappar. Har handlat lite då och då.

I söndags bakade vi pepparkakor hos mormor och morfar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vadå "nån" som har barstolar?? Vi HADE det innan vi sålde dom :) Så om du menade oss så kan du se dig i stjärnorna efter det :D Men jag är mer än gärna med och inreder Tuvas pysselhörna ;) Kramkram frå stora systeryster