söndag 19 oktober 2008

Fam Miltons stuga!


Lite skeptisk...! Men flytväst måste man ju ha om man ska åka båt!
För stugan ligger på en ö utanför Oskarshamn!


Här kan man undra vad Stella lurar i Tuva....
Jocke på väg ut!
Axel och jag på vägen ut...
Tuva och Stella fick sitta bak hos Maria! Båten "parkerad" vid stugan!
Axel var hur nöjd som helst i sin vagn....När vi kom fram grillade vi korv och drack varm choklad! Vi placerade oss på baksidan för där var det vindstilla och jätteskönt i solen som tittade fram då då. Vi klarade oss nästan från regnet det kom bara några regnstänk. Sen var det dax för vinter stängning av stugan så efter dessa bestyr var det dax att åka tillbaka!
Lars och Axel i båten på vägen hem. Stugan ser man i bak runden! En jätte mysig stuga på en liten Ö. Jag hade fått mig en annan bild av hur det skulle se ut. Man allt var till det positiva. Vi hade tänkt att åka ner i somras och sova över men just den helgen var det dåligt väder så det blev aldrig av. Nu känns det lättare att åka ner nån mer gång ner man vet hur det ser ut, kan jag tycka.
När vi kom tillbaka var dert dax att ta upp båten, så nu hr vi varit med om det!
Sen bestämde vi att vi skulle käka ihop på kvällen, eller Jocke sa lite fint att en bastu vore ju inte fel.....
Så det blev grekiskpyttipann till mat och eftersom det var lördag blev det ju givetvis lördags godis, inte bra.....!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag avundas er att fått vara ute med en båt på en sjö.Jag hade tågbanan i källaren så nu är den upptagen men inte uppackad det får du göra själv.Hälsa alla från farmor

Anonym sa...

Meeeen hallååååå, man parkerar inte båtar..man förtöjer!! Sen heter det akter och inte därbak...herregud! Du har ju en hel vokabulär att lära dig!
Men jag vill också ha en sån stuga!!! Fast då gärna i Siljan, det är liiiiiiite långt till Oskarshamn...
Kramkram från systeryster o TJH Askelons Dizni

Anonym sa...

Oj vilket häftigt ställe så jätte fint det såg ut är det deras eget ?
Vi kommer gärna och hälsar på hela familjen när de är där!!!!!!!Hihihi
Hälsa dem så gott från oss i Halmstad.Jätte goa bilder på alla barn som vuxna.Jag längtar efetr barnen nu hoppas att vi kan träffas snart många många krama gull ungar Från Faster traster Lill