måndag 12 maj 2008

Ett tag sen sist!!

Ja nu är det ett tag sen jag skrev något!! Jag får skylla på att det är Lars fel, för han har varit så duktig med att måla på huset att jag inte har haft tid. Han lånade i torsdags en skylift för att kunna måla. Han drog igång redan på kvällen medans jag, Anna och barnen åkte till Djursdala för att kolla på fotboll. Så han fick måla i lugn och ro. I fredags höll han på från morgon till kväll. Han gick ut vid 8 och slutade inte förrens klockan var 9 (på kvällen). Endast paus för mat. Mormor och morfar var snälla och tog barnen en stund på kvällen så jag kunde hjälpa till lite.... Jag tvättade takfoten på framsidan! Sen kom lördagen och vi skulle få efterlängtat besök från Halmstad men tyvärr blev dom sjuka och kunde inte komma. Nu dröjer det innan vi får träffas för den 21:e åker som till Spanien I 3 veckor vi är inte alls avundsjuka!!! Vill oxå åka igen!!




Men men bara för att vi inte fick något besök så var ju jag tvungen att hitta på något annat. Lars sa att gör vad du vill bara du tar barnen med dig, så då gick jag ner på Pingstpokalen. Inte för att jag såg så mycket av fotbollen. Undra om det berodde på att man stod och pratade med alla trevliga människor!! Sen begav vi oss hemåt och då erbjöd sig våra grannar att grilla lite kött åt oss för dom skulle ändå tända grillen. Så då bjöd vi in dom till oss! Trevligt!

Söndagen bestod av att måla det sista. Så nu är det bara takfoten på framsidan och grunden kvar att måla. Framsidan skulle Lars ha målat idag för han är hemma. Men då fick vi ett lass med matjord som skulle krattas ut och då kom Lars på att han skulle dränera på baksidan så då började han gräva med det. Sen kom kvällen och han märkte att han inte skulle bli klar för han hade lovat mig att åka och träna. Så då ringde jag mor och far och frågade om dom kunde ta barnen. Snälla som dom är gjorde dom det!

Det blev ett långt inlägg!! Men så kan det bli! Avslutar med att lägga in några bilder på lilleman....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud så söt lilleman är!!! Jag längtar massor tills jag får träffa han!! Å vicka fina kläder han har....kan det månne vara motter som handlat ;) ;)

Kramkram

Carolin sa...

jaha..då han man blivit anonym också...det är ju moster Carolin som skriver inlägg...skall logga in nästa gång :)

Anonym sa...

Tack för jag fått se mina underbara
barnbarn. Det har varit roligt att läsa det du skrivit Josefin. Åter igen Tack tack.
Farmor