torsdag 15 maj 2008

Torsdag!

Ja ha då har det hunnit bli torsdag och snart är det helg igen. Lars ska alltid vara pappaledig på fredagarna. Så helgen kommer fort, tycker jag. (Ibland....)


Idag har vi varit och vägt Axel. Han har gått upp 550g på 9 dagar och vuxit 2 cm men längden får man ju ta med en nypa salt eftersom det är svårt att mäta...

Efter att vi varit på vägningen åkte vi till Ica för att köpa mat till Axel. Då hade dom precis fått hem massa blommer så jag kunde ju inte motstå! Det blev en solrosplanta mm. Så det planterade jag när jag kom hem och sen så vattnade jag gräset som vi precis sått. För det hade ju inte kommit något regn... Sen höll jag på att missa att hämta Tuva!! Måste ju hämta henne innan halv tolv. Men när jag stod ute och vattnade i godan ro såg jag en mamma komma gående med sina barn som oxå ska hämta vid halv. När jag kom in såg jag att klockan var redan 5 i halv. Jag trodde inte klockan var så mycket för Axel skulle äta vid halv elva! Men han hade tydligen sovit över... Så det var bara att slänga sig i bilen!!


Nu tänkte vi gå ut en sväng och sen tror jag vi går och våldgästar mormor och morfar en sväng!! Så har denna dagen oxå gått!!

Inga kommentarer: