måndag 5 maj 2008

Måndag igen!

Vad irriterad jag blir...... Hade skrivit ett inlägg som försvann..... Börjar om igen då.....
Jaha som sagt var nu var det måndag igen.... Idag har Tuva varit på dagis på förmiddagen och när vi gick hem somnade Axel i vagnen så han har stått ute och sovit, i det fina vädret, medans jag har fixat en massa. Försäkringskassan, Axels försäkring, Mvc och en del Friskis grejor.
Ikväll erbjöd sig mamma och pappa att vara barnvakt så jag ska åka och träna. Ska bli så himla kul! Men jag ska verkligen ta det lugnt och "lyssna" på kroppen.
Nu sover mina barn igen Tuva i sin säng och lilleman i vagnen bland alla traktor oljud... Dom ska komma och asfaltera här på gatan i veckan. Lars passade på att fråga vad det skulle kosta att asfaltera infarten....
Ca 300-350kr kvadraten. Så det tåls att tänka på. Dom skulle komma tillbaka i höst igen. Så vi får väl se då!
Annars börjar det arta sig på tomten... Lars var duktig i helgen och körde ca 40-50 kärror sand från Lena och Jörgen. Som vi fyller upp med runt utbygget. Och nästa helg blir det måla av!
Så är det nån som är sugen är det bara att höra av sig!!
Nähä man kanske skulle ta och förbereda inför middagen så har man det gjort när barnen vaknar...
Idag blir det korvstroganoff. Jag har så dålig fantasi när det gäller att bestämma vad vi ska äta.
Det känns som vi äter någon form av korv varje dag...
Imorgon ska vi till Bvc ska bli spännade att se om lilleman passerat 5 kg....

Inga kommentarer: